• BIST 14509.68
  • Altın 6156.2
  • Dolar 46.4723
  • Euro 52.9915
  • Eskişehir 27 °C
  • Ankara 28 °C
  • İstanbul 28 °C
  • İzmir 37 °C

Vali genelge yayınladı, kahvehanelerde kitap ve gazete bulundurulacak

Vali genelge yayınladı, kahvehanelerde kitap ve gazete bulundurulacak
Vali genelge yayınladı, kahvehanelerde kitap ve gazete bulundurulacak

Afyonkarahisar’da çay bahçeleri, kahvehaneler ve kır kahvelerinde kitap ve gazete bulundurma zorunluluğu getirildi. Valilik, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü'nün 16 Nisan’da yayınladığı 45544 Sayılı Genelgesi'ne istinaden, söz konusu yerlerde yerel, ulusal gazete ve kitap bulundurulmasının şart olduğunu bildirdi.

Afyonkarahisar Gazeteciler Dayanışma Derneği (AGD) Başkanı Mehmet Abdioğlu'nun ziyaretinde konuşan Vali İrfan Balkanlıoğlu, söz konusu genelgeyle, kentte yaşanan olaylar hakkında kamuoyunun bilgilendirilmesi, yöre insanın yaşadığı çevre hakkında daha iyi ve doğru bilgilere ulaşması, kişilerin okuma alışkanlığının geliştirilmesi ve yerel gazetelerin okunmasının amaçladığını söyledi.

Balkanlıoğlu, mevzuatta yeri olduğu halde uygulanmayan bir hüküm olan, 'İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik' uyarınca ruhsatlandırılan bu yerlerin kitap ve yerel gazete bulundurma zorunluluğu konusunu talimat haline getirdiklerini anlattı. Balkanlıoğlu, özellikle kahvehanelerde bir kütüphane oluşturmak, kütüphanelerinde de en az 100 çeşit kitap ve en az 3 yerel, 2 ulusal olarak gazete bulundurmak zorunda olduğunu dile getirdi. İrfan Balkanlıoğlu, "Afyonkarahisarlı hemşehrilerimizin hem daha çok bilgilendirilmeleri, hem de ilimizde gazete çıkaranlara da destek olmak açısından da bu talimatı verdik. İnşallah yaptıklarımız amacına ulaşır ve herkes kitap ve gazete okur hale gelir." diye konuştu.

AGD Başkanı Mehmet Abdioğlu da Afyonkarahisar ve yerel medya için yaptıkları başarılı çalışmalar nedeniyle Balkanlıoğlu’na teşekkür etti. Abdioğulları, "Bizlerin bile aklına gelmeyen, medya mensuplarının menfaatine olacak bu uygulamanın sizin gibi yerel medyanın yanında olan ve onları sürekli kollayan bir devlet büyüğü olmanız bizleri çok mutlu ediyor, kendim ve derneğim adına sizlere minnettarız.’’ dedi.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00