Kütahya’nın Tavşanlı Belediyesi, Bosna Hersek’in Doğu Doboj şehri belediyesiyle kardeş şehir protokolü imzaladı.
Tavşanlı Belediyesi Meclis Salonu’nda Belediye Meclis Üyeleri’ninde hazır bulunduğu törende Tavşanlı Belediye Başkanı Mustafa Güler ile İstok Belediye Başkanı Mehmet Mehmoviç kardeş şehir protokolünü imzaladı.
Doğu Doboj İstok Belediye Başkanı Mehmet Mehmoviç, İstok Belediye Meclis Başkanı İbrahim Jahiç, Doboj Emmaus Deneği Başkanı Hamzalija Okanoviç ve Dernek üyesi Edina Suljkanoviç’in davetli olarak katıldığı törende konuşan Tavşanlı Belediye Başkanı Mustafa Güler, geçtiğimiz yıl ziyaret ettikleri Bosna Hersek’te gördükleri manzara karşısında çok etkilendiklerini ve kendilerinin yanında olduğumuzu bilmeleri için kardeş şehir olmaya karar verdiklerini söyledi.
Tavşanlı Belediyesi olarak mazlum halkların yanında olmaya devam edeceklerini ifade eden Güler, "Filistin’in Gazze şehrinden sonra Bosna Hersek’in Doğu Doboj şehriyle de kardeşlik protokolünü imzaladık. Doğu Doboj’la iki ülke ve halk arasında var olan dostluk ilişkilerinin daha da pekiştirilmesinin yanında şu an savaşlardan kalma 380 hastanın tedavi gördüğü Emmaus Tedavi ve Rehabilitasyon Derneği’ne yardım yapabilmek için bu karara vardık. Boşnak, Hırvat ve Sırp olmak üzere üç ayrı topluluktan oluşan Doboj’da müslüman kardeşlerimize destek olmak istiyoruz." dedi.
Doğu Doboj İstok Belediye Başkanı Mehmet Mehmoviç, gösterilen ilgi karşısında saygısından ayakta yaptığı konuşmasında, "Sizlerden almak istediğimiz en önemli şey manevi destektir. Şehrimizdeki Hırvatları, Hırvatistan, Sırpları, Sırbistan sahip çıkıyor. Biz Müslüman Boşnakları ise sizlerin sahip çıkması bizi oldukça mutlu etti." ifadelerini kullandı.
Hırvat, Sırp ve Boşnak’ların mecburen aynı şehirde yaşadığını ve Türkiye’nin son yıllarda güçlenmesinin ardından Sırp’ların kendilerine eskisi gibi davranmadığına değinen Mehmoviç, sırf müslüman oldukları için çok sıkıntılar yaşadıklarını ancak Osmanlı Devleri’nin kendilerine bıraktığı şehri en iyi şekilde sahip çıktıklarını sözlerine ekledi.
İmza töreninden sonra 2 kardeş şehrin belediye başkanları birbirlerine çeşitli hediyeler verdi.
Tavşanlı, Bosna Hersek’in Doğu Doboj şehriyle kardeş şehir oldu

Tavşanlı, Bosna Hersek’in Doğu Doboj şehriyle kardeş şehir oldu
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıGazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












