Kütahya’nın Simav ilçesinde önceki gün meydana gelen 5,9 büyüklüğündeki deprem, yüzlerce evi oturulamaz hale getirdi. İstanbul, İzmir, Uşak gibi çok sayıda şehirde de hissedilen depremin merkez üssünde halkın büyük bölümü, geceyi Kızılay’ın kurduğu çadır kentte geçirdi. Çadır bulamayanlarsa araba, park veya diğer açık alanlarda sabahladı. Soğuktan korunmak isteyenler de ateş yaktı.
Artçı sarsıntıların devam ettiği ilçede, eğitime ara verildi. Cadde ve sokaklar, hayalet şehre döndü. Evlerini terk ederek çadır kente yerleşen depremzedelere, gece soğuktan korunmaları için battaniye dağıtıldı. Ayrıca yine Kızılay tarafından yemek, sıcak çay ve çorba ikram edildi. Çadır kentin dışında ise korkudan evlerine giremeyenlerin, açık alanlara kendi imkanlarıyla çadır kurduğu görüldü. Yüzlerce Simavlı da arabalarda sabahladı. Köylerde oturanlar ise geceyi traktör römorklarının üzerini brandayla örterek geçirdi.
Komşularıyla birlikte parkta kalan Saziye Uçar, korktukları için evlerine giremediklerini söyledi. Deprem sırasında evinde olduğunu anlatan Uçar, artçıların psikolojilerini bozduğunu, sarsıntılar geçene kadar parkta kalmaya devam edeceklerini ifade etti. Kızılay çadırlarının evlerinin bulunduğu yere uzak olduğunu belirten Güler Aygün ise deprem korkusu yüzünden geceyi parkta geçirdiklerini kaydetti.
ÂFET BÖLGESİ İLAN EDİLMESİ İSTENİYOR
Geceyi komşularıyla birlikte yaktıkları ateşin başında geçiren esnaf Emrah Kozan, Simav’ın âfet bölgesi ilan edilmesini istedi. İşyerinin depremde hasar gördüğünü belirten Kozan, “Deprem korkusu yüzünden vatandaşlar binalara geremiyor. Bütün esnafın işleri durma noktasına geldi. Ödemelerimizi nasıl yapacağımızı düşünüyoruz.” dedi.
'KIZILAY SOKAKLARDA KALANLARA DA YEMEK DAĞITSIN'
Geceyi komşularıyla birlikte açık alanda kurdukları çadırda geçiren Güllü Karaman da, “Allah kimseye bizim yaşadıklarımızı yaşatmasın. Evimiz var ama giremiyoruz.” diyerek sıkıntılı günler geçirdiklerini anlattı. Kızılay’ın kurduğu çadır kente uzak olması sebebiyle gitmediklerini, komşularıyla birlikte naylon çadır kurduklarını belirten Karaman, dağıtılan yemeklerden de alamadıklarını vurgulayarak, gezici araçlarla sokaklarda kalanlara da yardım edilmesini istedi.
'DEVLETİMİZDEN ALLAH RAZI OLSUN'
Kızılay'ın kurduğu çadır kentte depremzedelere, sabahın ilk ışıklarıyla birlikte çay ve çorba servisi yapıldı. Evleri oturulamayacak durumda olduğu için çadırda kaldıklarını söyleyen vatandaşlar, "Devletimizden Allah razı olsun. Geceyi geçirdiğimiz çadır sıcacıktı. İhtiyaçlarımız karşılanıyor, her şey ayağımıza kadar getiriliyor." şeklinde konuştu.
Simavlılar dün geceyi de sokaklarda geçirdi

Simavlılar dün geceyi de sokaklarda geçirdi
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıGazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












