Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği tarafından düzenlenen “Sağlıklı Şehirler 2011 En İyi Uygulama Yarışması” sonuçlandı. 18 belediyeden 45 projenin katıldığı yarışmada dereceye giren belediyeler, Eskişehir’de yapılacak olan ‘Sağlıklı Kentler Birliği 7. Yıl Konferansı’nda ödüllerine kavuşacak.
Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’ne üye şehirlere yönelik olarak düzenlenen yarışma, belediyelerin sağlıklı şehir politikası, plan ve stratejilerini üretmeleri ve bunları uygulama noktasında motivasyonun artırılması amacıyla gerçekleştirildi.
Yarışmaya katılan projelerin değerlendirilmesi, Bursa Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Erdem Saker, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ruşen Keleş ile çok sayıda akademisyen ve uzmandan oluşan seçici kurul tarafından titizlikle değerlendirildi.
Jüri üyeleri, projelerin sağlığın geliştirilmesine katkıda bulunma, şehrin mevcut ihtiyaç ve beklentilerine cevap verme, yüksek etki potansiyeline sahip olma, toplum katılımını destekleme, ‘5. Faz’ın genel teması olan “Tüm Politikalarda Sağlık ve Sağlık Alanında Eşitlik” konusuna önem verme gibi kriterleri dikkate alarak değerlendirmelerini yaptı.
18 üye belediyeden gelen toplam 45 projenin incelendiği değerlendirmede; Derince Belediyesi, “Engelli Birey ve Ailelerine Destek” projesiyle ‘Sosyal Sorumluluk Projeleri'; Muğla Belediyesi, “Muğla Kenti İçin Bisiklet Yolu Projesi” ile ‘Sağlıklı Şehir Planlaması’; Denizli Belediyesi, “Hareketli Yaşa, Egzersiz Yap Ödülün Sağlık Olsun” projesi ile ‘Sağlıklı Yaşam’; Antalya Büyükşehir Belediyesi, “Antalya Güneşevi ve Ekolojik Eğitim Merkezi” projesi ile ‘Çevre’ kategorilerinde ödül almaya hak kazandı.
Başarılı çevre projelerini teşvik amacıyla da “Hersek Gölü Sulak Alan Canlılarını Koruma ve Çevre Düzenleme 1.Etap Avan Projesi" ile yarışmaya katılan Yalova’nın Altınova Belediyesi’ne, ‘Özel Çevre Teşvik Ödülü’ verildi.
Projelerin sağlıklı şehirler için çok değerli olduğunu da vurgulayan jüri üyeleri, çalışmaları değerlendirirken zorlandıklarını ifade ederek, yarışmada dereceye giren belediyelerin ödüllerinin, 23–24 Eylül tarihlerinde Eskişehir Tepebaşı’nda gerçekleştirilecek ‘Sağlıklı Kentler Birliği 7. Yıl Konferansı’nda verileceğini kaydetti.
Sağlıklı Şehirler Yarışması sonuçlandı

Sağlıklı Şehirler Yarışması sonuçlandı
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıGazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












