Osmanlı Devleti'nin Bursa’yı fethinden sonra yapılan üstü açık mescitte, 600 yıl sonra Enderun usulü teravih namazı kılınmaya başlandı. Osmanlı zamanında ordunun sefere çıkarken ve seferden döndüğünde namaz kıldığı Namazgah mevkiindeki üstü açık mescit, ilk teravih için binlerce Bursa’nın akınına uğradı.
Osmanlı ordusunun savaşa çıkarken toplu halde namaz kıldığı Yıldırım ilçesi Namazgah Mahallesi'nde bulunan üstü açık cami, Büyükşehir Belediyesi ile muhtar Nedim Serbestol’un çalışmaları sonucu, ibadete hazır hale getirildi. Yıldırım ilçe müftülüğü de Ramazan boyunca görev yapacak imam atadı.
Mescit, çevre düzenlemesinin ardından açık havada, ay ışığı altında namaz kılıp, atalarının geleneğini yaşatmak isteyen Bursalıların hizmetine sunuldu. Mihrap ve minberi mermer lahitlerden yapılan tarihi mescit, ses sistemi kurularak ışıklandırıldı. Tarih mekan, çınar ağaçlarının gölgesinde namaz kılma imkanı sağlıyor. Ramazan’ı yaz sıcaklarında geçirecek olan Bursalılar, açık alanda teravih namazı kılmak için tarihi meydana akın etti.
Binlerce Bursalı çınar ağaçlarının gölgesinde saf tuttu. Yüzyıllar sonra kılınan bu ilk namaza Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin yanı sıra Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar ve binlerce Bursalı katıldı.
Serin havada namaz kılan Bursalılar, caminin açılmasında emeğe geçen herkese teşekkür etti. Böyle bir yerin Bursa’da olduğundan haberi olmadığını söyleyen bazı vatandaşlar, ecdat yadigarı bu mekanın asli vazifesini görmesinden mutluluk duyduklarını dile getirdiler. Serinde namaz kılmanın çok daha rahat olduğunu belirten vatandaşlar, teravih boyunca burada namaz kılacaklarını ifade ettiler.
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ise Bursa’nın tarihi kimliğini ortay çıkarmaya çalıştıklarını söyledi. Bursa’nın ilk 6 padişaha ev sahipliği yaptığına dikkat çeken Altepe, açılan caminin Osmanlı ordusunun ilk namazgahlarından olduğunu kaydetti. Gerekli çalışmaları yaparak camiyi ibadete açtıklarını belirten Altepe, buranın tarihi misyonunu yerine getirmesinin önemine değindi.
Altepe, Anıtlar Kurulu’nun onayının alınmasıyla kapsamlı bir restorasyon çalışması başlatacaklarını ve çok daha kullanışlı bir alan kazanılacağını sözlerine ekledi.
Osmanlı’nın ilk üstü açık mescidinde 600 yıl sonra ay ışığında teravi namazı

Osmanlı’nın ilk üstü açık mescidinde 600 yıl sonra ay ışığında teravi namazı
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıGazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












