Bursa'nın içme suyu ihtiyacının karşılandığı Dobruca Arıtma Tesisleri'nde klor sızıntısından kaynaklanan kimyasal zehirlenme meydana geldi. 5 kişinin zehirlenerek hastaneye kaldırıldığı kimyasal sızıntı uzman ekipler tarafından kontrol altına alındı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne ait Dobruca İçme Suyu Arıtma Tesisleri'nin iletim hattında klor sızıntısı meydana geldi. Tesislerde meydana gelen klor yayılması nedeniyle 5 kişi zehirlendi. Zehirlenen personel Çekirge Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı. 5 kişinin sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi. Dobruca tesislerindeki çalışanlar ise tahliye edildi. Çok sayıda ambulansın hazır bulunduğu arıtma tesislerine gelen AKOM ve itfaiye ekipleri, klor sızıntısının meydana geldiği bölümde vanaları kapattı. Kimyasal sızıntı havaya uçacağı için tesislerde tehlike arz edecek bir durum olmadığı bildirildi.
"SIKINTI YAŞANMAYACAK"
BUSKi Genel Müdürü İsmail Hakkı Çetinavcı, olay yerine gelerek incelemelerde bulundu. BUSKİ Genel Müdürü İsmail Hakkı Çetinavcı, "İçme sularının arıtılarak içilebilmesi için klor kullanılır. Klor kullanımında klor tanklarının bulunduğu odamız var. Klorun suya verildiği nokta ile tanklar arasında bir iletişim noktası var. Bu iletişim noktası üzerindeki boruda meydana gelen çatlaktan dolayı klor sızması meydana geldi. Olay üzerine bina tahliye edildi. Hastaneye kaldırılan hastalarda herhangi bir olumsuz durum yok. Bursa Valiliği'ne bağlı kurtarma ekipleri kimyasal sızmayla ilgili olaya müdahale etti. Bu arkadaşlarımız özel kıyafetleriyle binaya girerek vanaları kapattı. Ortamın sağlıklı hale gelmesiyle herkes işinin başına dönecek. Arıtma tesisi içinde 50, toplamda ise 100 kişi çalışıyor." diye konuştu.
İçme sularıyla ilgili bir sıkıntının yaşanmayacağını aktaran Çetinavcı, klorun Dünya Sağlık Örgütü'nün belirlediği ölçülere göre verildiğini kaydetti. İçme suyuna karışmış bir klorun olmadığını dile getiren Çetinavcı, içme suyuna klor verilen nokta ile klor depoları arasında kalan bölümde sızıntı meydana geldiğini söyledi. Endişelenecek bir durumun söz konusu olmadığını vurgulayan Çetinavcı, uzman ekiplerin çalışmalarının sürdüğünü belirtti.
Klor sızıntısından 5 kişi zehirlendi

Klor sızıntısından 5 kişi zehirlendi
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıGazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












