Kütahya’nın Göveççi mahallesinde kaçak yapı olduğu belirlenen Yüksel Çavdar’a ait 3 katlı bir evin üçüncü katını yıkmak için Kütahya Belediyesi yıkım ekibi mahalleye geldi. Bu sırada vatandaşların direnişiyle karşılaşan yıkım ekipleri geri çekilmek zorunda kalırken, Jandarma ekiplerinden yardım istedi.
Olay yerine gelen Jandarma ekipleri mahalle muhtarı ve vatandaşlarla konuşarak mahkeme kararının olduğunu ve bunun uygulanması gerektiğini ifade ettiler. Vatandaşlar ise mahallerinden henüz imardan geçmediğini bu nedenle yeni çıkan karar doğrultusunda yıkımın yapılamayacağını öne sürdüler. Yaklaşık 3 saat süren tartışmaların ardından Jandarma ekipleri takviye isteyerek binanın 3. katının yıkılacağını belirtti.
Jandarma ekiplerinin yasal prosedürü uygulamak zorunda olduğunu belirmesi ve eve girmek istemesi sonrasında arbede çıktı. Jandarma ekipleri vatandaşları son kez uyararak eve girmek isterken çıkan direnişe müdahale ettiği sırada vatandaşlarda ellerindeki sopa, taş ve sandalyelerle cevap verdi. Kısa süren arbede sonrasında 3 vatandaş yaralanırken, 112 Acil Servis Ekipleri tarafından tedavi altına alındı. Çıkan direniş ve atılan taşlar sonrasında geri çekilmek zorunda kalan Jandarma ekipleri yeniden olay yerine takviye ekip istedi. Olaylarda 2 vatandaşın gözaltına alındığı öğrenildi.
MAHALLE HALKI İSYAN ETTİ
Yaşanılan olaylar nedeni ile mahalle halkı Belediye Başkanı Mustafa İça ve milletvekillerinin kendilerine sahip çıkmadığını, referanduma giderek yeniden köy olmak istediklerini açıkladılar.
Çıkan arbede sonrasında basın mensuplarına konuşan Göveççi Mahallesi muhtarı Ahmet Yaşa, kendilerinin asla Jandarmaya karşı gelme niyetinde olmadıklarını ancak kendilerine de bir çözüm yolu sunulması gerektiğini söyledi. Belediye Başkanı Mustafa İça ile görüştüğünü ancak bir sonuç alamadığını ifade eden muhtar Yaşa “Burada yapılan bir masraf var. Zor şartlar altında bu bina yapıldı. Köyümüz mahalle olduğu günden buyana yaklaşık 6 yıl geçti. Ancak hala imar yok. Eğer imar geçmediyse bu yapı nasıl kaçak olur.” dedi.
Mahalleli kadınlar yıkımı durdurmak için binanın önünde girişi kapatarak Atatürk posteri ve Türk bayrakları açtılar. Yıkıma engel olmak isteyen ev sahibinin yakınları ise binaya çıkarak Türk bayrağı asarken, binadan asla inmeyeceklerini söylediler. Olaylar sonrasında mahalle sakinleri oy verdikleri ve kendilerini mahalle statüsüne sokan AK Partili Belediye Başkanı Mustafa İça'yı yuhladı.
Kaçak yapı yıkımında arbede: 3 yaralı, 2 gözaltı

Kaçak yapı yıkımında arbede: 3 yaralı, 2 gözaltı
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıGazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












