Büyükşehir belediyesi, Bursa’nın doğal su kaynaklarını barındıran Uludağ Göller bölgesinde yaşanan çevre kirliliğini ortadan kaldırmak için harekete geçti. Bursa Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Dr. Talat Müftüoğlu ile birlikte bölgeye giden Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, göllerin çevresinin ve iç kısımlarının temizliği konusunda Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne gerekli desteği vereceklerini, ancak bölgenin kirlenmemesi için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini bildirdi.
Kilimli Göl ve Kara Göl’de incelemelerde bulunan Başkan Altepe, Uludağ’ın, 100’den fazla manastırı, endemik bitkileri ve ekolojik sistemiyle Bursa için çok özel bir değer olduğunu ifade etti. Bursa’nın turizm kenti olması için çalıştıklarını ve bu kapsamda Uludağ’da da yapılması gereken çok şey olduğunu ifade eden Başkan Altepe, "Öncelikle temiz tutmalıyız, korumalıyız, yaz spor aktivitelerine açmalıyız. Uludağ’ı dünyaya sunmalıyız." dedi.
Uludağ’da yetkinin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nde olduğunu hatırlatan Başkan Altepe, Bursa su kaynaklarını barındıran bu bölgenin temizliği ve koruması konusunda her türlü desteği vereceklerini söyledi. Bursalılara bu güzellikleri göstermek istediklerini kaydeden Altepe, "Bu güzellikleri herkesin görmesi için temizlik ve arama kurtarma ekiplerimizle bölgeye geldik. Gerek göl içinde gerekse çevresinde temizlik yapacağız. Bilindiği gibi burada yetki Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nündür. Biz kendilerine her türlü desteği vereceğiz." diye konuştu.
Bursa Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Talat Müftüoğlu ise Türkiye’nin kalıcı karı olan ender bölgelerinden biri durumundaki Uludağ’ın özenle korunması gerektiğini kaydetti. Müftüoğlu, şunları kaydetti: "Türkiye’deki 104 endemik türden 32 tanesi Uludağ’da. Sakallı akbabadan kara kartala ve kelebeklerine kadar özel bir ekolojik sistem. Dünyaya mal olmuş böyle özel bir ortamı korumalıyız. Toplumun tüm kesimlerine görev düşüyor. Bu bölgeyi koruma bilincini yaymalıyız. Buraya motorlu taşıt çıkmamalı. Ulaşımı engelleyecek tedbirleri alacağız."
Başkan Altepe ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Müftüoğlu daha sonra Kilimli Göl'ün çevresinde inceleme yaptı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, gölleri çevre kirliliğinden kurtaracak

Bursa Büyükşehir Belediyesi, gölleri çevre kirliliğinden kurtaracak
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıGazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle KutlandıÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












