Eskişehir İl Sağlık Müdürlüğünce 'Yenidoğan canlandırma' programı etkinlikleri Yimpaş Otel'de yapıldı. Bebek ölümlerini daha aşağıya seviyelere çekmek amacıyla gerçekleştirilen ve 4 gün süren toplantıya 17 doktor, 25 ebe-hemşire katıldı.
Programda konuşan Eskişehir İl Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. Koray Arberk, Sağlık Bakanlığı'nca anne ve çocuk sağlığına özel önem verildiğini söyledi. Bu çerçevede yapılan çalışmalarla anne ve çocuk sağlığında hızlı iyileşmeler kaydedildiğini dile getiren Dr. Arberk, her yıl dünyada 4 milyon yenidoğan bebeğin öldüğünü belirterek, "Bunların yüzde 19'u doğum sonrası asfiksiye bağlı kaybedilmektedir." dedi.
Ülkemizde erken anne sütü uygulamalarının programlı ve yaygın bir şekilde uygulandığının altını çizen Dr. Arberk, "Bu kapsamda, yeniden canlandırma uygulamalarının yerleştirilebilmesi için bu konuda eğitim almış ve standart uygulamaya sahip personelin yetiştirilmesi gerekmektedir. Her yenidoğanın, yeterli ve doğru bakımı alma hakkı vardır. Bu da, doğum odasında uygun gereçlerin ve eğitimli sağlık personelinin her an hazır olması ile sağlanabilir." diye konuştu.
Türkiye'de yıllar içerisinde bebek ölümlerinin hızla azaldığını kaydeden Dr. Arberk, "1993 yılında on binde 53 olan bebek ölüm hızı, 1998 yılında on binde 43, 2003 yılında on binde 29 olmuştur. 2008 yılında ise bu oran daha da düşürülerek on binde 18'e inmiştir. Eskişehir'de ise 2008 yılı bebek ölüm hızı her zaman olduğu gibi Türkiye ortalamasının altında gerçekleşerek on binde 12 olmuştur." şeklinde konuştu.
Seminer sonunda başarılı olan doktor ve ebe-hemşirelere eğitim sertifikası verildi.
'Yenidoğan canlandırma' programı etkinlikleri Yimpaş Otel'de yapıldı.

'Yenidoğan canlandırma' programı etkinlikleri Yimpaş Otel'de yapıldı.
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Uşak Hastanesi Ameliyathanesinde Enfeksiyon Alarmı!Uşak Hastanesi Ameliyathanesinde Enfeksiyon Alarmı!
Bahar yorgunluğu mu, depresyon mu? Uzmanı anlattıKlinik Psikolog Seda Akcan'dan bahar depresyonuna karşı 6 etkili öneri
Sivil Toplum ve Kamu İş Birliği: Zehirsiz Sofralar İçin Ortak HareketSivil Toplum ve Kamu İş Birliği: Zehirsiz Sofralar İçin Ortak HareketÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
- 15:24 - Hasan Hüseyin Köksal: “Arka kapı dedikodusu siyasetiyle kamu kurumları yıpratılıyor”
- 15:59 - 19 Mayıs Bayramı Eskişehir’de Büyük Coşkuyla Kutlandı
- 19:00 - 82 Yıllık Acı Unutulmadı: Kırım Tatar Sürgünü Ankara’da Anıldı
- 18:00 - Çifteler ile Piraziz Arasında Eğitim ve Kültür Buluşması
- 16:35 - Başkan Ayşe Ünlüce, 19 Mayıs mesajı yayımladı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00













