Bursa Osmangazi Yıldırım Ziraat Odaları Başkanı Ahmet Doğan, Bursa Siyah İnciri için kesim tarihinin 2 Eylül olarak belirlendiğini aktardı. Ethaphon kullanımı konusunda üreticileri de uyaran Doğan, “Bu dönemde Ethaphonla mücadele konusunda üreticilerimizden desteklerini bekliyoruz.” dedi.
Bursa Siyah İnciri’nin endemik (yöreye has) bir ürün olduğuna vurgu yapan Ahmet Doğan, dünya pazarlarında talep gören çok önemli bir tarımsal ihracat ürünü olduğunu söyledi.
Ahmet Doğan, “Geçen yıl Sayın Valimiz Şahabettin Harput önderliğinde yakaladığımız olumlu tablonun devamı için üreticilerimizden konuya hassas davranmalarını bekliyoruz. Bu yıl da üreticilerimiz Bursa Siyah İnciri’ne sahip çıkarak, bir anlamda kendi geleceklerine de sahip çıkmış olacaklar.” dedi.
Kesim tarihinin belirlenmesi Eylül olarak ve hasadın bölge sıralamasıyla gerçekleştirilmesinin, ürün arzında dengesizliklerin önünü kestiğine dikkati çeken Başkan Doğan, “Ürün arzının belirli bir seviyenin üzerine çıkmaması dünya pazarlarındaki fiyatların düşmemesi için kritik bir öneme sahip. Üreticilerimizden ve ihracatçı firmalardan kesim tarihlerine uymalarını ve kaçak hasada yeltenmemelerini istiyoruz.” şeklinde konuştu.
Ethaphon kullanımı konusunda yurt dışı kontrollerin çok daha sıkılaşacağına vurgu yapan Ahmet Doğan, “Unutmayalım ki günlük ve kişisel çıkarlar tüm bir bölgenin geleceğini karartabilir. Çiftçilerimize düşen önemli bir başka görev de komşularının Ethaphon kullanımlarını bizlere bildirmeleridir. Üreticilerimiz, bunu ihbarcılık olarak değil, kendi geleceklerini korumak olarak görmeliler.” diye konuştu
Siyah İnciri için kesim tarihi 2 Eylül olarak belirlendi

Siyah İnciri için kesim tarihi 2 Eylül olarak belirlendi
Etiketler: Bursa, Siyah İncir, Bursa, Osmangazi, Yıldırım, endemik ürün, üretici, Bursa Siyah İnciri, Ethaphon, Çiftç
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.
Eskişehir Sağlık-Sen: Kalıcı Çözüm ŞartEskişehir Sağlık-Sen: Memur ve Emeklinin Sabrı Taştı, Kalıcı Çözüm Şart
Tüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, emekli ikramiyesini yetersiz bulduTüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, 4 binliralık emekli ikramiyesini yetersiz bularak sert eleştirilerde bulundu.ÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












