Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, değişen istatistiki ihtiyaçlar, formlardaki mükerrerlik, toplanan form sayısındaki fazlalık ve formların içeriğinin veri ihtiyacını karşılamaması nedeniyle topladığı istatistik formlarında revizyona gitti.
Bakanlık, 12 olan form sayısının 4’e düşürüldüğünü bir genelgeyle duyurdu. Yeni formlardaki bütün işlemler elektronik olarak yapılacak. Sağlık kurum ve kuruluşlarından yazılı form çıktısı istenmeyecek ve Ankara’ya herhangi bir yazılı form gönderilmeyecek.
İstatistik verilerini, sağlık kurum ve kuruluşlarından çeşitli formlar aracılığı ile toplayan Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, üç ayda bir toplanan ‘hastalık istatistik, hasta ve yatak izleme, laboratuvar çalışmaları, ağız diş sağlığı çalışmaları, yoğun bakım bilgi, evde sağlık bilgi ve kan çalışmaları formu ile aylık olarak web uygulamaları aracılığıyla toplanan ‘hastane bilgi, özel tıp ve dal merkezleri bilgi, özel poliklinik bilgi, ilçe hastaneleri bilgi ve ağız diş sağlığı bilgi formu’ şeklindeki 12 formu 4’e düşürdü.
Sağlık Bakanlığı, formlardaki mükerrerlik, toplanan form sayısındaki fazlalık ve formların içeriğinin veri ihtiyacını karşılamaması nedeniyle topladığı istatistik formlarında revizyona gitti. Çalışmaları bir genelgeyle 81 il valiliğine bildiren bakanlık, 12 formun, kendi kategorileri dâhilinde içeriği birleştirildiğini ve bunların yerine Temel Sağlık İstatistikleri Modülü (TSİM)'nde 4 yeni form oluşturulduğunu açıkladı.
‘Yeni Hastane Bilgi Formu, Yeni Özel Tıp-Dal Merkezleri Bilgi Formu, Yeni Özel Poliklinik Bilgi Formu ve Yeni Ağız Diş Sağlığı Bilgi Formu’ uygulamaya sokuldu. Yeni düzenlemeye göre, ‘hastalık istatistik, hasta ve yatak izleme, laboratuvar çalışmaları, ağız diş sağlığı çalışmaları ve kan çalışmaları formu’ bugünden itibaren toplanmayacak. Sağlık müdürlükleri de bugünden itibaren bu formlara sonraki dönemlere ait verileri TSİM modülüne girmeyecek. Toplanmayacak formlar yerine, bütün hastaneler (MSB hariç) TSİM modülündeki yeni formları her ayın 1-10’u arasında, önceki ayın verilerini girecek. Sağlık müdürlükleri, evde sağlık birimlerinin dolduracağı verilere kendisi onay verecek. Yataklı tedavi hizmetlerinin, kamu ve özel yataklı tedavi diye ikiye ayrıldığı illerde, bakanlığa bağlı hastaneler ile üniversite hastanelerini Kamu Yataklı Tedavi Hizmetleri Şube Müdürü; özel hastaneleri ise Özel Yataklı Tedavi Hizmetleri Şube Müdürü onaylayacak. Yeni formlardaki bütün işlemler elektronik olarak yapılacak. Sağlık kurum ve kuruluşlarından yazılı form çıktısı istenmeyecek ve Ankara’ya herhangi bir yazılı form gönderilmeyecek.
Genelgede, sağlık müdürlüklerinin yeni formlara veri girmesi gereken bütün sağlık kuruluşlarının zamanında ve doğru veri girmelerini sağlaması gerektiği vurgulandı. Genelgede, şu ifadelere yer verildi: “Verilerin, zamanında ve doğru olarak gelmesi bakanlığımızın, ülkemiz ve illerimiz bazındaki çalışmaları ve planlamalarında büyük önem arz etmektedir. Sağlık müdürlüklerinin ve illerde bulunan sağlık kuruluşlarının talepleri değerlendirilirken, yeni sisteme girilen veriler kullanılacaktır.”
Sağlık Bakanlığı bürokrasiyi azalttı.

Sağlık Bakanlığı bürokrasiyi azalttı.
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Uşak Hastanesi Ameliyathanesinde Enfeksiyon Alarmı!Uşak Hastanesi Ameliyathanesinde Enfeksiyon Alarmı!
Bahar yorgunluğu mu, depresyon mu? Uzmanı anlattıKlinik Psikolog Seda Akcan'dan bahar depresyonuna karşı 6 etkili öneri
Sivil Toplum ve Kamu İş Birliği: Zehirsiz Sofralar İçin Ortak HareketSivil Toplum ve Kamu İş Birliği: Zehirsiz Sofralar İçin Ortak HareketÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00













