Ekonominin lokomotif sektörlerinden otomotiv sektörü, 2011 yılında hedeflenen 18 milyar dolarlık hedefi geride bıraktı. Sektör, gerçekleştirdiği 18 milyar 305 milyon dolarlık ihracatla 2006 yılından beri kimseye kaptırmadığı ihracat şampiyonluğunu bu yıl da sürdürdü.
Uludağ İhracatçılar Birliği (UİB) bünyesinde faaliyet gösteren Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotiv sektörü önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1 artış göstererek geçtiğimiz aralık ayında 1 milyar 558 milyon dolar ihracat yaptı.
12 aylık dönemde 2010 yılına göre yüzde 16 artan sektör ihracatı, 18 milyar 305 milyon dolar seviyesine çıktı. Otomotiv sektörünün 2010 yılı ihracatı 15 milyar 743 milyon dolar seviyesinde kalmıştı.
OTOBÜS, MİDİBÜS, MİNİBÜS LİDER
Mal gruplarında ise en fazla artış yüzde 17’lik yükselişle otobüs, midibüs ve minibüste gerçekleşti. Geçtiğimiz yıl 87 milyon dolar ihracat yapılan otobüs grubunda bu sene 102 milyon dolar aşıldı. Otobüs, midibüs ve minibüsü, yüzde 2’lik gerilemeye rağmen 544 milyon dolarla binek otomobiller takip etti.
Bu iki gurubun ardından ise eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar, özel amaçlı motorlu taşıtlar, çekiciler, hava ve uzay taşıtları, demiryolu taşıtları, iki tekerlekli taşıtlar ve otomotiv yan sanayi yer aldı.
ALMANYA İLK SIRADA
UİB'in toplam ihracatının yüzde 85'ini karşılayan otomotiv sektörü 2011 yılında 180'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdi. İhracatın büyük bölümü AB ülkelerine yapılırken ilk sırada Almanya yer aldı. Almanya'yı Fransa ve İtalya izledi.
Otomotiv ihracatı, 18 milyar dolarlık hedefini aştı

Otomotiv ihracatı, 18 milyar dolarlık hedefini aştı
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.
Eskişehir Sağlık-Sen: Kalıcı Çözüm ŞartEskişehir Sağlık-Sen: Memur ve Emeklinin Sabrı Taştı, Kalıcı Çözüm Şart
Tüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, emekli ikramiyesini yetersiz bulduTüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, 4 binliralık emekli ikramiyesini yetersiz bularak sert eleştirilerde bulundu.ÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












