Marmarabirlik, 17 Kasım tarihinde açtığı 2011-12 kampanya döneminde sadece Gemlik, Mudanya, Orhangazi ve İznik kooperatifleri aracılığıyla toplam 20 bin ton ürün alımı gerçekleştirdi. Ancak hava koşullarından ötürü dalında kararmadan buruşan ürünün yaklaşık yarısı yağlık oldu.
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, temel iştigal konusu tümüyle sofralık zeytin olan birliğin, Bursa bölgesinden beklediği miktarda ürün alamadığını bildirdi. Toplam 8 kooperatif bölgesinde toplam 55 bin 500 ton alım hedefiyle yola çıkan Marmarabirlik’in, dünyanın en kaliteli sofralık zeytinlerinin yetiştiği Gemlik ve İznik Havzası’nda şimdiye kadar aldığı ürünün 10 bin 700 ton olmasının düşündürücü olduğunu söyledi. Gemlik, Mudanya, Orhangazi ve İznik’ten alınan toplam ürünün yarısının yağlık olduğunu kaydeden Hidamet Asa, "Ürünün var yılında alacağımız sofralık miktarı bundan fazla olmalıydı. Ancak bundan da önemlisi üreticimizin yaşadığı mağduriyettir." dedi.
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 8 kooperatif bölgesinden aldıkları sofralık ve yağlık ürünün parasal karşılığının da yaklaşık 73.5 milyon lira olduğunu belirterek, şimdiye kadar üç aşamada üreticiye toplam 32.7 milyon lira ödeme yaptıklarını söyledi. Hidamet Asa, Marmarabirlik ortağı zeytin üreticilerinin büyük mağduriyet yaşadığını, avans fiyat uygulamasıyla başladıkları kampanyanın daha ortasında 5,10 lira gibi, ancak yok yılında verilebilecek nihai fiyatı vererek, üreticinin mağduriyetini gidermeye çalıştıklarını ifade etti.
Marmarabirlik’in aldığı zeytinin yarısı yağlık

Marmarabirlik’in aldığı zeytinin yarısı yağlık
Etiketler: Marmarabirlik, Gemlik, Mudanya, Orhangazi, İznik, Hidamet Asa, sofralık zeytin, zeytin, üretici, Ekonomi
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.
Eskişehir Sağlık-Sen: Kalıcı Çözüm ŞartEskişehir Sağlık-Sen: Memur ve Emeklinin Sabrı Taştı, Kalıcı Çözüm Şart
Tüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, emekli ikramiyesini yetersiz bulduTüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, 4 binliralık emekli ikramiyesini yetersiz bularak sert eleştirilerde bulundu.ÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












