Bursa Kent Konseyi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Koza Çalışma Grubu, köyde yaşayan vatandaşların yaşam standardını ve refah seviyesini yükseltip kente göçü önlemek için çalışmalara başladı.
Kentin sosyal, kültürel ve ekonomik yapısında ortaya çıkan sıkıntılara çözüm üreterek kent gelişimine katkıda bulunan Bursa Kent Konseyi Koza Çalışma Grubu, Orhaneli'ye bağlı Göktepe köyünde başlatılan çalışmayla köyden şehre göçün önlenmesini hedefliyor. Göktepe köyünde yaklaşık 150 kişinin yaşadığını söyleyen Koza Çalışma Grubu Temsilcisi Doç. Dr. Şule Altun, köyün yeniden canlanmayı beklediğini vurguladı.
Koza Çalışma Grubu olarak kimyasal ilaç ve suni gübre kullanılmadan doğal şartlarda yetişen ürünlerin pazarlanması için alternatifler üretmeye başladıklarını söyleyen Altun, proje kapsamında köyde yaşayanları Bursa İl Tarım Müdürlüğü görevlileri yardımı ile hijyenik şartlarda peynir yapımı hakkında bilgilendirdiklerini ifade etti. Köyde yapılan keçi peynirlerinin Bursalılar tarafından talep görmeye başladığını vurgulayan Altun, gıda üretimine yönelik eğitimlerin devam edeceğini anlattı.
Doç. Dr. Şule Altun, şunları söyledi: “Çalışmalara, Bursa'da yaşayan, ancak yazın ve tatillerde köylerine dönen Göktepeli kadınlar da destek veriyor. Asıl hedeflenen ise Bursalıların Göktepe köyüne giderek kendi ürünlerini tarlalardan kendilerinin toplaması ve satın almasıdır. Çocukların doğayı tanıması, ağaçlardan ürünleri kendilerinin koparması, hayvanları tanımaları, şehir yaşamından kurtulup rahat nefes almak isteyen Bursalıların tamamen doğal ortamda zaman geçirebilmesi projenin amaçları içerisinde yer almaktadır.”
Koza Çalışma Grubu göçü önlemek için köylere yöneldi

Koza Çalışma Grubu göçü önlemek için köylere yöneldi
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.
Eskişehir Sağlık-Sen: Kalıcı Çözüm ŞartEskişehir Sağlık-Sen: Memur ve Emeklinin Sabrı Taştı, Kalıcı Çözüm Şart
Tüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, emekli ikramiyesini yetersiz bulduTüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, 4 binliralık emekli ikramiyesini yetersiz bularak sert eleştirilerde bulundu.ÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












