İzmir’de tartışmalara neden olan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Körfez’de yapacağı taşımacılık için almayı planladığı 15 adet vapur ihalesi ile ilgili tartışmalar sürüyor. İhalenin Kamu İhale Kurumu(KİK)'na taşınması gündemde.
Gemi Mühendisleri Odası İzmir Şubesi başta olmak üzere yat imalatçıları, tekne üreticileri ve ilgili sivil toplum kuruluşlarının ‘şartname değişsin, yerli firmalar da katılsın’ önerileri devam ederken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun yaptığı sert eleştirilerden sonra yeni bir açıklama daha geldi. Gemi Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Emrah Erginer, "Süreci yakından izliyoruz. Bu konuyla ilgili gerekli açıklamaları yaptık ve çekincelerimizi ortaya koyduk. Kaç gündür söyleyeceklerimizi açıkça ifade etmemize rağmen konu başka yerlere yani siyasi noktalara çekiliyor. Biz siyaset yapan yer değil bir odayız. Büyükşehir Belediyesi’nin ihalesini gördükten sonra tekrar inceleme yapacağız. Eğer dediklerimiz yapılmaz ve çekincelerimiz giderilmezse konuyu Kamu İhale Kurumu(KİK)'na taşıyacağız." diye konuştu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun şartnameyi savunması ve yapılan çalışmanın devam edip sürenin uzatılacağını açıklamasının ardından Gemi Mühendisleri Odası ve Gemi İnşa Sanayicileri Birliği yetkilileri avukatları aracılığıyla başvuru yapmıştı. Büyükşehir'in alacağı 15 yolcu gemisi alım ihalesinin iptal edilmesi ve yeni şartname hazırlanması isteyen uzmanlar bu şekilde ihaleye gidilmesi halinde yerli üreticilerin ihaleye giremeyeceğini 300 milyon liralık kaynağın da yabancı şirketlere gireceğini ifade etti. Uzmanlar, çekincelerini Büyükşehir Belediyesi’ne iletti.
Gemi ihalesine KİK yolu göründü

Gemi ihalesine KİK yolu göründü
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.Eskişehir’de Halk Ekmek ürünleri bugün itibariyle zamlandı.
Eskişehir Sağlık-Sen: Kalıcı Çözüm ŞartEskişehir Sağlık-Sen: Memur ve Emeklinin Sabrı Taştı, Kalıcı Çözüm Şart
Tüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, emekli ikramiyesini yetersiz bulduTüm Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Salih Güven, 4 binliralık emekli ikramiyesini yetersiz bularak sert eleştirilerde bulundu.ÜYE İŞLEMLERİ
ÜYE İŞLEMLERİ
- 17:05 - Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı.
- 17:06 - Atatürk’ün Eskişehir’e İlk Ziyaretinin 106. Yılı Törenle Kutlandı
- 17:47 - Eskişehir Emek Mahallesi’nde 24 Kasım İlkokulu törenle hizmete girdi
- 12:31 - CHP’de kurultay çağrısı PM’ye taşındı
- 12:07 - Eskişehir Sağlık-Sen'den Yeni Dönem: Mazbata Teslim Alındı
- 16:35 - Eskişehir'de, Aranan 156 Şahıs Yakalandı
- 16:28 - Merhum Halil Nural Destici ebediyete uğurlandı
- 18:33 - Eskişehir GES Hizmete Girdi
- 17:19 - Kağıt Rölyef Sergisi Sanatseverlerle Buluştu
- 17:02 - AK Parti’de üç il başkanı daha görevden alındı
- 16:52 - Eskişehir Valisi Yılmaz, Sahada İncelemelerde Bulundu
- 16:51 - Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz, Sivrihisar’da
- 17:01 - Eskişehirli Sporcular Dünya Kupası Başarılarını Vali Yılmaz’la Paylaştı
- 13:20 - İzmir’de Yetkinin Adı Sağlık Sen Oldu
- 13:12 - Markette başlayan gerginlik Sevgi Evinde yara sardı.
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Vilayet 26 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 000 000 00 00
Tel : 0 000 000 00 00












